Sledujeme nejnovější trendy v marketingu a baví nás o tom psát

22.4.2013

Co je to míra opuštění webu?

Míra opuštění (bounce rate) je jednou z nejvíce využívaných analytických metrik. Hodnota míry opuštění jednoznačně identifikuje, zda návštěvníci po vstupu na stránky našli to, co hledali. Případně opustili prezentaci ještě před dokončením stanoveného cíle. Může to tedy být významný negativní signál. Takové chování návštěvníků je ve většině případů nežádoucí. Jak zjistit míru opuštění vašeho webu?

Pokud máte zájem o snižování míry opuštění internetové stránky, je vhodné si určit konverzní cíle (konverze), které jsou pro vás důležité. 

Pokud je stránka s vysokou mírou opuštění zároveň stránkou konverzní, může to také znamenat, že návštěvník ihned našel informaci, kterou potřeboval. A to ve výsledku znamená, že byl splněn váš stanovený cíl.

Další důvody pro vysokou míru opuštění  webu jsou dva:

  1. Na stránky jsou přiváděni nerelevantní návštěvníci (např. špatně cílená PPC reklama)
  2. Relevantní návštěvníci nejsou po příchodu z různých důvodů spokojení a odchází

Co jsou konverzní cíle?

Konverzní cíle

Kde najdete vaše hodnoty míry opuštění webu?

Nejsnadnější způsob nalezení hodnot míry opuštění / bounce rate pro jednotlivé stránky vašeho webu je použití statistik Google Analytics. Předpokladem je tedy funkční propojení s účtem Analytics.

Statistiky pro vstupní stránky lze nejlépe zobrazit v kategorii "Obsah" pod názvem "Vstupní stránky". Defaultně jsou stránky seřazeny dle návštěvnosti konkrétní vstupní stránky v daném časovém rozmezí. Jednoduše lze seřadit stránky i dle míry opuštění.

Míra opuštění

Existuje "dobrá míra opuštění"?

Na tuto otázku není jednoznačná odpověď. Pokud je vysoká míra opuštění konkrétní stránky webu vysoká, ale tato stránka plní vaše stanovené konverzní cíle, poté i míra opuštění 90% je úspěchem.

Naopak míra opuštění titulní strany e-shopu vyšší než 40% je jednoznačným neúspěchem.

Celková míra opuštění webu se odvíjí od více kritérií. Například dle propagovaného oboru, zda je to eshop, převažujících zdrojů návštěvnosti atd. V každém případě ale bounce rate stojí za vaši pozornost.

22.4.2013 Ivo Kylián 0

comments powered by Disqus