Sledujeme nejnovější trendy v marketingu a baví nás o tom psát

20.8.2012

Měření reklamních kampaní v Google Analytics

Většina provozovatelů webových stránek nebo internetových obchodů využívá různých způsobů propagace. Některé odkazy jsou neplacené, ale většina z nich je placených. To znamená že jistě každého zajímá, jakou návštěvnost přináší. Respektive jestli plní cíle, které jsou do nich kladené. Jak reklamní kampaně v Google Analytics efektivně odlišit?

Google AnalyticsMěření pomáhá nejen zjistit, odkud návštěvníci přichází, ale také jak se na stránkách chovají. To umožní efektivnějším způsobem řešit online marketing stránek.

Odlišení reklamních kampaní není tak složité, jak by se třeba mohlo zdát. Jen je potřeba myslet na to, že každý odkaz, který je veden na stránku, musí být označkován. Jak pracovat s výsledky se dozvíte v některých z dalších článků. Případně se můžete obrátit na analytika, který odborně odpoví všechny otázky pro lepší efektivitu vynaložených prostředků do reklamy.

Za běžnou cílovou adresu odkazu se přidá parametr, který nese informaci o konkrétní kampani. Když si návštěvník zobrazí tuto stránku s již vloženými parametry, Google Analytics zjistí o jakou kampaň jde. Všechny odkazy z reklamní kampaně musí být proto takto označeny!

Vzor:
http://www.it-logica.cz/analyzy-a-konzultace?utm_source=itlogica&utm_medium=clanek&utm_campaign=znaceni-reklam

Význam parametrů ve značení odkazu

Ve svých reklamních kampaních můžete používat až 5 proměnných. První 3 jsou povinné!

  • utm_source - Zdroj kampaně (Facebook, Seznam, Google, Twitter, Newsletter...)
  • utm_medium - Médium kampaně (cpc, PR, email, banner)
  • utm_campaign - Název kampaně (vámi zvolený název)
  • utm_term - Termín (nebo klíčové slovo)
  • utm_content - Obsah kampaně (verze reklamy např. při A/B testování)

Určitě není dobré první dva parametry různě měnit, protože potom jsou výsledky návštěvnosti "rozmělněny".

Kde najdete odlišené kampaně v Google Analytics?

Kampaně naleznete v Google Analytics ve Zdrojích návštěvnosti pod záložkou Kampaně. Po zobrazení je lze zobrazit  s dalšími parametry pro rozlišení původu. 

Značení reklam v Adwords a Sklik

PPC reklamy Google Adwords je možno značit automaticky. Je to velmi jednoduché. Provedete jej v nastavení účtu Google Adwords.

PPC Sklik od Seznamu tuto možnost bohužel neumožňuje. Je teda řešit značení "oklikou". To znamená vyexportovat reklamy, hromadně doplnit měřící kódy a opět naimportovat. Pokud použijete parametr utm_medium=cpc bude návštěvnost Sklik v Google Analytics zařazena mezi placené vyhledávání.

Značení kampaní v sociálních sítí

Facebook, Google+Sociální sítě umožňují nejen vkládat odkazy (posty), ale také vést celé reklamní kampaně. Google Analytics neodlišuje tyto přístupy. Tady se opět nabízí možnost označit všechny odkazy z placených reklam. Přístupy opět naleznete v GA v Kampaních. Bez označení bude všechno zařazeno pouze do hlavního zdroje (např. Facebook.com, plus.url.google.com...).

Co je vhodné značit?

  • Placené odkazy z webových stránek
  • Bannerové a reklamní kampaně
  • Odkazy z hormadných e-mailů

Pokud potřebujete pomoci s označením reklamních kampaní či s vyhodnocování efektivity vynaložených prostředků, pak se neváhejte na nás obrátit.

20.8.2012 Ivo Kylián 0

comments powered by Disqus