Efektivní vývoj webu - nezbytné kroky
Příprava před vlastním vývojem nového webu nesmí být podceněna. IT Logica se ve spolupráci s Krajskou hospodářskou komorou Brno spolupodílela na semináři s názvem 'Efektivní online prezentace a propagace firmy v zahraničí'. Za IT Logica prezentoval SEO/SEM konzultant Mgr. Ivo Kylián.
Přepis prezentace:
- Efektivní online prezentaceIT Logica s.r.o. SEO/SEM konzultant: Mgr. Ivo Kylián
- I. Efektivní vývoj webové prezentace Aneb dvakrát měř, jednou řež (řeš)…
- Předimplementační analýza???? 1. krok vývoje
- Předimplementační analýza • Dobrá počáteční analýza zajistí efektivní plnění vašich cílů a očekávání uživatelů webu. • I u malého internetového projektu je vhodná základní marketingová analýza. Utřídí požadavky jak na vývoj aplikace, tak i na vlastní design a obsah.
- Co předimplementační analýza specifikuje? Výběr vhodné technologie • PHP, Java, Ruby, Javascript… Popis chování webové aplikace • Definice chování uživatelů a uživatelského rozhraní Statistiky a data • Popis, která data mají být sbírána a které mají být výstupem. Vyžadované standardy • Předpoklady pro přístupnost a použitelnost webu, různé platformy
- A co ještě získáte? Přesnější nacenění projektu Zpracování analýzy = oslovení více firem s poptávkou Možnost rozdělit větší projekt na vývojové fáze Práce dle harmonogramu – sledování plnění termínů Možnost postupných plateb v průběhu vývoje
- Předimplementačníanalýza Návrh strukturywebu??? 2. krok vývoje
- Návrh struktury webu • Vytvoření hiearchie dělení informací (menu) • Definice cílů webu a cest k plnění těchto cílů • nákup produktů • objednávka obch. informací • stránka s kontakty • vyplnění formuláře • odběr newsletterů atd. Cíle:
- Wireframes (drátěné modely) řešení webu Více návrhů vám ušetří peníze při vývoji stránek Možnost výběru optimální varianty
- Předimplementační analýza Návrh strukturywebu Grafika,firemní identita?? 3. krok vývoje
- Významná část rozpočtu Konkrétní zadání = očekávaný výsledek Uživatelská použitelnost Podstránky plní dílčí cíle Důvěryhodný vzhled odpovídající identitě firmy Grafika a firemní identita
- Předimplementační analýza Návrh struktury webu Grafika, firemní identita Vlastní tvorba webu? 4. krok vývoje
- Vlastní tvorba webu Vhodný programovací jazyk • Požadavky na další rozvoj, náročnost na hardware Požadavky na administrační systém • Řešení „krabicové“ nebo přesně na míru Datové výstupy • RSS, XML feedy, posty do sociálních sít íZobrazování na různých platformách • Různá rozlišení, responzivní design, mobilní verze, mobilní aplikace Testování • Základní technické a uživatelské testování
- Předimplementační analýza Návrh struktury webu Grafika, firemní identita Vlastní tvorba webu Plnění obsahu 5. krok vývoje
- • Již při tvorbě webu musí být jasné, „co se kam dá“• Dostatečná velikost písma a kontrast vůči pozadí • Texty jsou důležité jak pro uživatele, tak i pro roboty. • Uživatelé hodnotí přínos webu i na základě textů. • Vyhledávací roboti hodnotí obsah webu i relevantnost k hledanému dotazu. • Důležitá je také přehlednost textových informací, správná struktura a sémantické zvýrazňování textu. Plnění obsahu
- II. Efektivní webová prezentace Aneb jak zlepšit to, co již mám…
- Optimalizace konverzního poměru internetových stránek • nákup produktů • objednávka obch. informací • stránka s kontakty • vyplnění formuláře • odběr newsletterů atd. Konverzní cíle:Konverze = splnění cíle
- „4 zákazníci ze 100 návštěvníků jsou lepší než 2 …“
- Jak zvýšit konverzní poměr webu? Cesta to není krátká, ale se zaslouženou odměnou……vyšším ziskem!
- • Pověst stránek poskytuje návštěvníkům jistotu, že vaše firma je seriózní značkou. Prezentace musí být důvěryhodná
- Krok 1 – nastavení si cílů a cest Pokuste sevcítit do role návštěvníka webu Stanovte cílenávštěvníků a kudy prochází Ne všichni vstupují přes titulní stranu Zbytečné informace čiodkazy odvádí pozornost
- Krok 2 – základní webová analytika Jsou zřetelné ovládací prvky prezentace? Přichází návštěvníci tam, kam potřebujete? Získají potřebné informace? Základy Google Analytics
- Krok 3 – identifikace překážek Sbírejte námitky a názory návštěvníků Umístěte formulář pro připomínky Motivujte odměnou (sleva na nákup atd.)
- Krok 4 – optimalizujte web offline Studujte potřeby zákazníků i sezákazníky Mluvte s prodavači, obchodními zástupci… Zavolejte anonymně na zákaznickou linku
- Krok 5 – chybějící informace Informace „navíc“ vzbuzují důvěru Reference před nákupem zajímají Na otázky v diskusích odpovídejte rychle a věcně Budujte komunitu v sociálních sítích a fórech
- Krok 6 – laické testování webu Mobilnízařízení Různé prohlížeče Základní uživatelské testování Zpětná vazba p ovýzvě
- Krok 7 – odborné testování webu Audit přístupnosti a analýza použitelnosti Bezpečnostní audit Heatmapy proklikovosti A/B testování více variant
- • Odborné ověření, zda web plní pravidla přístupnosti (u nás dle právního rámce - zákon č. 18/2012 SB)• Přístupný web je použitelný pro každého uživatele. (Nezávisle na jeho tělesném postižení, schopnostech, zkušenostech či zobrazovacích možnostech.) Audit přístupnosti
- • Analýza použitelnosti je řešení sloužící k odhalení nedostatků v rámci celého webu. Analýza použitelnosti „Nenuťte uživatele webu přemýšlet“ • Použitelný web je ten, kde se návštěvníkům dobře orientuje, nakupuje a rádi se budou vracet.
- Vazby na sociální sítě • Každá sociální síť je vhodná na jiného (FB, Twitter,LinkedIn, Google+, Pinterest). • Sdílení obsahu do sociálních sítí pomáhá návštěvnosti, budování značky i pro SEO. • Jsou zapojeny všechny věkové skupiny uživatelů.
- Různé vzhledy FB tlačítek
- III. Co přinese v prezentacích nejbližší budoucnost? …aneb nenechte si konkurenci utéct
- Budoucnost (současnost) v prezentacích Dynamický web • Vzhled dle charakteristiky návštěvníka Gamifikace • Zapojení uživatelů do obchodu formou hry (sbírání bodů, QR kódy) Geolokace • Zohlednění pozice návštěvníka webu Segmentace zákazníků • Pro remarketing, personalizované zobrazení obsahu webu
- Děkuji vám za pozornost, přeji úspěšný zbytek dne. Email pro zpětnou vazbu: Ivo.Kylian@it-logica.cz www.it-logica.cz