Sledujeme nejnovější trendy v marketingu a baví nás o tom psát

29.8.2012

Jak výrazně zvýšit prokliky na Googlu? Používejte microdata!

Ve výsledcích vyhledávání Google se občas stane, že narazíte na některý z výsledků, který je ozdoben obrázkem, hvězdičkovým hodnocením, cenou a dalšími daty. Není to žádná placená PPC reklama. Jsou to microdata, která můžete mít ve výsledcích vyhledávání i u vaší stránky! A jelikož to není u nás ještě tak obvyklé, můžete mít náskok před konkurencí!

Google MicrodataVyužití microdat (rich snippets, mikrodata) se nabízí u všech typů internetových stránek. Vzhled stránky to vůbec neovlivňuje, jelikož specifikace je umístěna přímo ve zdrojovém kódu v místech, která prohlížeče uživatelům nezobrazují. Díky microdatům robot lépe pochopí obsah webových stránek a dokáže tak vytvořit graficky a informačně kvalitnější výsledek vyhledávání.

Microdata nepomáhají lepším pozicím ve vyhledávání, ale významně zvyšují proklikovost (CTR) výsledku s doplňujícími údaji. Obrázek a hvězdičkové hodnocení jsou nejvlivnější faktory míry prokliku a navyšování náštěvnosti.

Jak microdata informace v Google vypadají?

Microdata - kuřecí řízkyMicrodata - Škoda RapidMikrodata - Panasonic VieraMikrodata Google - Škoda FabiaLady Gaga Google

Konkrétní příklad zobrazení microdat ve vyhledávání na Google na frázi kuřecí řízky.

Které vyhledávače microdata zobrazují?

Schema.orgZaujaly Vás možnosti microdat (rich snippets)? Microdata s doplňujícími informacemi využívají velké světové vyhledávače jako dominantní Google, dále i Bing či Yahoo. Společnou iniciativou vznikl web Schema.org pro celkovou dokumentací microdat. Vyhledávač Seznam zatím tuto možnost zobrazení nemá.

Další možností, jak nahlédnout na možnosti microdat je Rich Snippets Testing Tool od Google. Umožňuje i zobrazit konkrétní příklady spolu s rozborem řešení.

Jak získat doplňující data u výsledků vyhledávání?

Doprogramování microdata je pouze označením částí zdrojového kódu. Špatná implementace nepřináší tedy problémy se zobrazením stránky.

Html atributy pro microdata:

  • Itemscope

    Značí objekt microdat, jež následující část zdrojového kódu obsahuje. Tomu se poté přiřazuje popis pomocí itemprop.

  • Itemtype

    Odkaz specifikující schema daného objektu. Může jít o článek, osobu, událost, produkt, aplikaci… (např. itemtype="http://schema.org/Event")

  • Itemprop

    Atribut itemprop značí detailní popis objektu. (např. itemprop="name")

Microdata ve zdroji nejsou zárukou uvedení ve výsledcích fulltextového vyhledávání. Ale dá se tomu pomoct.

  • Microdata by měla být uvedena napříč celým webem. Zvýší se tak šance pro zobrazení.
  • Nabídněte robotům co nejvíce doplňujících informací. Ne jen ty nejzákladnější. Když už na tom budete pracovat, byl by pak čas navíc se k tomu vracet.
  • Určitě využijete obrázky a hodnocení produktů. Tyto náhledy mají zásadní vliv na proklikovost odkazu na vaše stránky!

Výhody mluvící pro microdata:

Mezi velké výhody hovořící pro microdata (rich snippets, mikrodata) patří větší tlak na návštěvníky, aby proklikli odkaz právě na vaše stránky. Jelikož pak už ví, co mohou čekat, tak k vám přijdou i relevantnější zákazníci. Tedy návštěvníci, u kterých je větší pravděpodobnost, že si něco objednají. Nebo budou spokojení, že u vás získali očekávané informace.

Další výhodou je to, že tyto možnosti nejsou na českém webu zatím "objeveny". To vám dává šanci být před konkurencí, jelikož s přidaným microdaty může být v daném oboru pouze web váš... Takže ve výsledcích nepřehlédnutelný!

Mikrodata navíc umožňují zobrazit více informací než placená PPC reklama, protože rozšíření u neplaceného vyhledávání je bez platby za proklik!

Pokud máte zájem o rozšíření informací u výsledků vyhledávání (microdata), pak nás kontaktujte!

29.8.2012 Ivo Kylián 0

comments powered by Disqus