Sledujeme nejnovější trendy v marketingu a baví nás o tom psát

17.9.2012

Jak zvýšit důvěryhodnost internetových stránek?

Každý online obchod chce zvyšovat celkové prodeje, příjmy a taktéž loajalitu zákazníků. Ve snaze dosáhnout těchto cílů firmy vytváří propagační akce, soutěže v sociálních médiích a všeobecně propagují značku pro zvyšování celkové návštěvnosti stránek. Všechny tyto kampaně jsou jistě dobré, ale je tu ještě jeden neméně důležitý vliv. Je jím budování důvěryhodnosti webové stránky.

Budování důvěryhodnosti stránky

Důvěryhodnost internetových stránek můžeme rozdělit na 2 základní části:

  • pověst stránek (vybudované "jméno")
  • bezpečnost

Pověst stránek poskytuje návštěvníkům jistotu, že vaše firma je seriózní značkou. Tedy že vaši zákazníci budou mít své objednávky včas, nebudou mít problémy s případnou reklamací atd. Také třeba že za vaší značkou je dobře odvedená dlouholetá práce a tradice.

Bezpečnost stránek znamená záruku, že vaše webové stránky jsou bezpečné a vložená uživatelská data jsou bezpečně uložena. Občasné vlny hackerských útoků zvyšují nedůvěru návštěvníků a na vás je, aby byli uklidněni. Na zvýšení pocitu, že je o data návštěvníků dobře postaráno, se podíváme v dalším článku.

Pověst firmy (stránek)

Různí lidé jsou ovlivněni různými věcmi. Jedni mohou být ovlivněni tradicí značky a počty let zkušeností. Stejně tak i počtem zákazníků, kteří služby využili nebo kteří na webu nakoupili.

Další mohou být silně silněji ovlivněni počtem sledujících či odkazujících ze sociálních sítí. Každý ale může být ohromen množstvím ocenění a kvalitních referenčních komentářů, které jste obdrželi. 

U dalších návštěvníků vzbuzuje větší důvěru množství kamenných poboček a tedy také i případná možnost bezproblémového osobního odběru zboží (či vrácení).

Pokud máte 20 let historii firmy, mezi vaše spokojené zákazníky patří důvěryhodné firmy, recenze vašich zákazníků jsou veskrze pozitivní (např. Heureka), pak by to návštěvníci webu měli vědět!

Neměli byste tedy opomenout uvést informace, které jednotlivé skupinky mohou zajímat. Možná zrovna právě tyto informace rozhodnou, že se z návštěvníka stane i váš zákazník.

Reference firmy

mYx - reference na stránkách

Příklad zobrazení významných spolupracujích firem na stránkách www.myx.cz.

Majestic SEO - reference

Nejvýznamnější referenční projekty Majestic SEO.

Collabim - reference Twitter

Uvedené neanonymní reference z Twitteru pro stránku www.collabim.cz.

Odběrná místa a kamenné pobočky

Mall - odběrná místa

Internetový obchod Mall.cz uveřejňuje na titulní straně přehled odběrných kamenných míst.

Zkouška na určitou dobu zdarma

mYx - zkouška zdarma

Dalším krokem ke zvýšení důvěryhodnosti je nabídka služby "na zkoušku". Pokud si jste jisti kvalitou některé z vašich online služeb, jistě to povede k navýšení počtu objednávek. Zde je příklad ze stránky www.myx.cz.

Fanoušci na sociálních sítích

Datart - Facebook box

Většina firem má svůj firemní Facebook profil. Je tedy dobré na stránkách mít Facebook box s uvedeným množstvím fanoušku a i s obličeji fanoušků. Pokud je návštěvník aktuálně přihlášený na Facebooku, pak se mu tam přednostně zobrazují jeho přátelé, kteří jsou fanoušky těchto stránek.

Ocenění webu

Alza - ocenění

INVIA - ocenění

Pokud jste získali nějakou cenu a nebo jste vlastníky nějakého certifikátu, uveďte jej! Jako třeba Alza.cz či Invia.cz.

Na internetu jsou firmy, které nabízí to stejné, co vy. Snažte se tedy odlišit. Ukázat na první pohled, že vám mohou návštěvníci věřit a že se mohou stát i spokojenými zákazníky.

17.9.2012 Ivo Kylián 0

comments powered by Disqus