Donedávna neotřesitelná pozice Google byla v letošním roce pokořená Facebookem, který začal zobrazovat reklamy více než jakýkoliv jiný server na internetu. Důvodem není rostoucí uživatelská obliba Facebooku, ale dubnový redesign jeho uživatelského rozhraní. Nedávno spuštěný projekt Google+ byl tedy jen otázkou času a předpokládanou reakcí na jeho současný trend klesajících příjmů z reklamy. I když je Plusko dostupné prozatím jen v testovací verzi Beta, zájem o něj je obrovský a pro mnohé uživatelé se stává sociální sítí číslo jedna.
Koncem července letošního roku spustil Google novou sociální síť Google plus, která má být hlavním konkurentem Facebooku. Nachází se na doméně plus.google.com, ale prozatím se tato služba nachází v “Field Test”, tedy částečně otevřené betě. Nedávné spuštění Pluska bylo však nezbytné, jeho další vývoj je totiž podmíněn participací veřejnosti. Plusko je nyní přístupné pouze omezenému počtu uživatelů a dostupné pouze přes pozvánky, které byly prvotně rozeslány zejména “geekům” s promyšleným cílem ovlivnit následně širokou masu lidí. Nabízí se však otázka jaké výhody Plusko pro své uživatelé (osoby, firmy) přináší a zda se vyplatí zakládat profil na další sociální síti.
Facebook zavedl novou funkci pro zveřejňování postů na Facebook stránkách a to cílení statusu podle města a jazyku. Takto geograficky cílený post se objeví na zdi pouze u fanoušků, kteří zadaná kritéria splňují. Cílem této funkce je sdílet s fanoušky detailní nebo lokálně specifické informace, které se jich přímo týkají a zároveň nezahlcují profily ostatních, pro které nemá infomace žádnou hodnotu.
Před časem zaběhl Facebook na svých stránkách mnoho změn, které ovlivňují jak jejich vzhled, tak funkčnost. Řada z nich poskytuje administrátorům mnoho výhod a usnadňuje spravování, některé jsou však omezující nebo bezvýznamné. Pro bližší informace vám nabízíme přehled všech změn, které v poslední době na Facebook stránkách proběhly.