Sledujeme nejnovější trendy v marketingu a baví nás o tom psát

10.1.2012

Facebook - cílení statusu podle města

Facebook zavedl novou funkci pro zveřejňování postů na Facebook stránkách a to cílení statusu podle města a jazyku. Takto geograficky cílený post se objeví na zdi pouze u fanoušků, kteří zadaná kritéria splňují. Cílem této funkce je sdílet s fanoušky detailní nebo lokálně specifické informace, které se jich přímo týkají a zároveň nezahlcují profily ostatních, pro které nemá infomace žádnou hodnotu.

Jak cílené postování dle města funguje?

Filtrace dle zadaných kritérií proběhne na základě toho, jaké město mají fanoušci stránky vyplněno v "Bydlí v" (Current city). V nastavení lze zadat i více měst současně, takže není problém oslovit fanoušky např. z Brna a okolí. Administrátoři stránky Facebooku mohou takto zveřejňovat statusy, linky, videa nebo fotografie a následněurčitfanoušky, kteří daný příspěvek uvidí.

Postup:

1)Při posílání Facebook příspěvku zvolíte možnost Přizpůsobit (místo "Všichni"), která se zobrazí v pravém dolním rohu vedle ikonky Sdílet.

 

2) Zvolíte zemi, následně město (případně více měst) nebo jazyk, podle kterého chcete své FB fanoušky filtrovat.

3) Takto filtrovaný status uvidí všichni administrátoři FB stránky, fanoušci jen ty, které jsou na ně cílené. 

Jak lze funkci cílení využít?

Cílený status je vhodný pro firmy, které podnikají ve více regionech (případně zemích) nebo jejíž zákazníci mluví rozdílnými jazyky. Jednou z možností pro takto operující firmy je založení více FB stránek pro každou zemí zvlášť (pozn. FB pravidla neumožňují založení více stránek se stejným názvem) nebo založení jedné globální stránky, na které se budou zveřejňovat různé verze příspěvků filtrované dle zvolených kritérií (stát, město, jazyk).

Firmy, jejíž lokální služby se liší od těch, které jsou určené pro celou zemi (např. osobní odběr zboží, výprodej zboží, slevy, změny v nabídce - to vše v konkrétní lokalitě) mohou aktualizovat svou nabídku pomocí filtrovaného statusu a informovat tak zákazníky, kterých se nabídka skutečně týká. Zveřejňují-li administrátoři na stránce příliš mnoho statusů, které navíc nemají pro mnohé fanoušky hodnotu, je otázka času, kdy fanoušci stránku opustí.

Výběr kritérií by měl být také uskutečněn na základě analýzy, ke které poslouží informace zobrazené v přehledech uvnitř dané stránky. Jednotlivé přehledy informují administrátory stránky o počtu fanoušků konkrétní země, města a jazyka, který na FB používají. Na základě těchto údajů lze zjistit skutečný počet fanoušků, kterým se daný status zobrazí.

Zvolení kritérií může být klíčové, nevhodně nastavená filtrace může způsobit zbytečné omezení, které bude mít na nabídku uvedenou v postu negativní dopad. Je-li však post vhodně cílen, může se stát účinným marketingovým nástrojem.

10.1.2012 Karel Koupil 0

comments powered by Disqus