Sledujeme nejnovější trendy v marketingu a baví nás o tom psát

17.8.2012

Pravidla pořádání soutěže na Facebooku

Na Facebooku jsou v České republice miliony lidí. Na světě miliardy. Většina lidí se přihlašuje každý den. Ať už jen aby nakoukli, co se kde mezi přáteli děje, ale také aby aktivně komunikovali. To je samozřejmě obrovský potenciál k online marketingu. Mnohé firmy toho využívají a dle pravidel Facebooku i zneužívají. Jaké pravidla soutěží na FB jsou? Pokud se nechcete dostat do problémů, vyplatí se je znát.

 

Facebook soutěžeKdo je součástí této největší sociální sítě na světě, často se setkává s marketingovými výzvami typu "Označ fotku a zúčastni se tak soutěže o hodnotné ceny". Nebo "Fotka s nejvíce "lajky" vyhrává!". Časté jsou i výzvy typu "Tipni si na zdi kolik...a pokud tě vylosujeme...".

Mnoho provozovatelů takových soutěží jistě ani neví, že online soutěže takovéhoto typu jsou na Facebooku zakázány! A pokud zjistí, že mají problém, tak argumentují slovy: "Pravidla porušují všichni okolo, tak proč bych nemohl i já?“

Tomuto nevědomí nahrává i fakt, že Facebook pravidla pořádání marketingových soutěží neuvádí v českém jazyce. Originál pravidel soutěží v aktuální verzi lze najít na:

http://www.facebook.com/page_guidelines.php

 

Přepis Facebook pravidel pro soutěže

Pro pořádání online soutěží na Facebooku je nutné respektovat striktní pravidla. Následkem porušování může být i zablokování celého FB profilu!

  • Soutěže uvedené přímo na Facebooku jsou zakázány. Je nutné soutěž pořádat mimo FB. Tedy na vlastních webových stránkách nebo ve Facebook aplikaci, která ale může být součástí firemních facebookových stránek. Je tedy možné soutěže na FB pouze propagovat. Provozování je zde zakázáno!
  • Je zakázáno využívat jakékoli funkce Facebooku. Tedy i registraci pro vstup do samotné soutěže. Zakázáno je i nahrávání fotek pro možnost zapojení se do soutěže. Jedině je možné požadovat, aby se uživatel stal fanouškem stránky.
  • Funkce tlačítka „Líbí se mi“ nesmí být použita pro hlasování v soutěži.
  • Stávající fanoušci stránky nejsou automaticky zahrnuti do soutěžení. To, že se někdo stane fanouškem stránky, nesmí znamenat přihlášení do soutěže.
  • U soutěže musí být uvedeno, že Facebook není pořadatelem soutěže a není se soutěží jakkoliv spojen.
  • Výherce soutěže nesmí být vyrozuměn prostřednictvím Facebooku. Je nutné využít klasickou či elektronickou poštu. Případně telefonicky.
  • Je třeba uvést nějaký kontakt, na který se může soutěžící obrátit v případě nesrovnalostí.
  • Soutěžní Facebook aplikace nese pravidla soutěže a má přístup k věku uvedeném uživatelem. Je nutné povolit soutěžní aplikaci v profilu uživatele.
  • Facebook může přistoupit ke zrušení soutěže bez udání důvodů.

Aktuální vysvětlení je k verzi pravidel ze dne 29.2.2012

Pokud chcete uspořádat soutěž na Facebooku dle pravidel, pak nás kontaktujte!

17.8.2012 Ivo Kylián 0

comments powered by Disqus