Sledujeme nejnovější trendy v marketingu a baví nás o tom psát

30.7.2012

4 tipy pro nový vzhled Facebook tlačítek

Vzhledem k tomu, že Facebook sdílící tlačítka jsou spojeny s funkcí Open Graph, rozšířily se tak možnosti s libovolnými slovy a frázemi, které mohou doplňovat již tradiční fráze Líbí se mi, Sdílet a Doporučuji. Tyto kreativní formy lze vidět zatím jen na zahraničních webech, ale určitě se postupně začnou objevovat i u nás.

FacebookVlastní Facebook tlačítka mohou zlepšit spojení mezi webem a sociální sítí FB. To umožňuje zákazníkům lépe vyjádřit, jaký mají názor na značku nebo produkt. Samozřejmě jen tlačítka nestačí. Stejně takby měly být připraveny adekvátní výzvy k akci (tedy call-to-action).

Výhoda pro obchodníka, potažmo marketéra, je jasná. Jakákoliv taková interakce se zobrazí na Facebooku. FB přátelé mohou na tuto informaci reagovat buď proklikem a nebo i komentářem. To má samozřejmě pozitivní vliv na povědomí o produktu či značce. Zrovna také i na návštěvnosti webu. Zvýšená návštěvnost zvýšuje počet splněných cílů (např. objednávek)...

Tip č.1: Facebook tlačítka stylované jako ty tradiční

I když je vzhled podobný tradičním Facebook tlačítkům, uživatelé nemusí hned pochopit, k čemu tyto tlačítka vůbec jsou. Ze začátku mohou být mnozí zmatení. Možností jak funkci uživatelům ozřejmit je třeba vložení loga FB dovnitř tlačítka.

Tradiční Facebook tlačítka

FB tlačítka modifikované

Tip č. 2: Vysvětlující popis, co tyto tlačítka znamenají

Můžete třeba umístit výrazný popisek s odkazem třeba přímo do horní navigace webu, kdy po prokliknutí se návštěvník dozví podrobnosti. Cílová stránka může být kreativní a přitom může vysvětli vše...

Vysvětlení FB tlačítek - DEB

DEB - Facebook tlačítka u produktu

Tip 3: Méně je někdy více

Je dobré zapřemýšlet jaké a kolik Facebook tlačítek používat. Mohlo by se stát, že se návštěvník kvůli množství "nemůže rozhodnout". Nebo tlačítka mohou být významově podobná...

Tip 4: Testujte různé formy Facebook tlačítek

Možnost mít svůj jedinečný vzhled Facebook tlačítka a aplikací nám dává možnost testování. Zkuste více forem a najděte si vzhled, který návštěvníkům nejvíce říká a přináší tak nejvíce reakcí.

Open Graph platforma se bude stále vyvíjet. Určitě je ale dobré předběhnout konkurenci a již nyní přemýšlet nad těmito inovacemi!

30.7.2012 Ivo Kylián 0

comments powered by Disqus