Zajímavé sociální sítě, které možná neznáte (2. část)
Facebook, Twitter, LinkedIn a Google+ nejsou jediné webové služby umožnující uživatelům vzájemnou komunikaci a sdílení obsahu. Druhá část článku vám přiblíží další minoritnější ale významné sociální sítě.
Tumblr
Tumblr představuje zdařilou kombinaci mikroblogovací platformy a sociální sítě. Začal se formovat v roce 2006 a v současné době je ve vlastnictví korporace Yahoo. Aktuální vedení udává, že ho měsíčně navštíví více než 300 tisíc unikátních návštěvníků. Jeho přitažlivost spočívá právě v kombinaci blogování a elementárních prvků klasických sociálních sítí. Uživatel jej tak může využívat jako obvyklou sociální sít se "live streamem", kde je možné "lajkovat", odebírat, sdílet apod., nebo jako samostatný blogovací web. Ten lze prostřednictvím řady šablon upravit, modifikovat a je dokonce možné jej hostovat na vlastní doméně.
Tumblr disponuje samozřejmě vlastním reklamním systémem. Nabízí několik variant sponzorovaných příspěvků a statistické rozhraní umožňující vyhodnocovat aktivitu na této sociální síti.
Výhody:
+ Unikátní kombinace soc. sítě a blogovací platformy
+ Třetí největší síť z hlediska počtu uživatelů.
+ Široké možnosti úprav layoutu stránky
Nevýhody:
- Problémy s archivací obsahu.
Myspace
Myspace je síť, která po genezi Facebooku utrpěla největší ztráty. Před jeho příchodem se těšila významné uživatelské oblibě. Doplatila především na nepříliš přívětivé uživatelské rozhraní, primární cílení na veřejně známé kreativní osobnosti a řadu dalších faktorů. Nicméně nezanikla a stále jsou její součástí milióny profilů, hustě protkaných vzájemnými propojeními. V roce 2013 prošlo Myspace velmi radikální úpravou layoutu, z něhož je na první pohled patrná orientace na mobilní zařízení, tablety. Společnost zároveň investovala 20 miliónů dolarů do připomínkové brandové kamapně.
Zda Myspace během následujícího období implementuje vlastní PPC systém zatím není známo. Uživatelům, po "oprášení" přihlašovacích údajů se nabízí moderní platforma na prezentaci vlastního podnikání či kreativních aktivit.
Výhody:
+ První masově rozšířená služba, kterou lze nazvat sociální síti.
+ Více než 30 miliónů návštěv měsíčně.
+ Atraktivní uživatelské rozhranní.
Nevýhody:
- Úbytek významu z období přímého konkurenčního boje s Facebookem.
Pheed
Podle posledních průzkumů teenageři v USA přestávají používat Facebook. Důvod? Je složitý, zastaralý, neatraktivní, nemoderní. Navíc jej s největší oblibou používá předchozí generace, proti které se snaží vymezit. Je více než pravděpodobné, že se tento trend časem promítne do struktury uživatelů v České republice. Pro současné náctileté nereprezentuje neustále skloňovaný Facebook jev, na který si museli zvykat ale plynule a přirozeně doplňoval obecnou internetovou gramotnost. V rámci neustále se opakujícího mezigeneračního "boje" se tak snaží vytvořit vlastní komunitu, kulturu, ideologii, módu apod. Pheed chce být mediálním kanálem tohoto pokolení. Pro společnosti, orientující své produkty hlavně na představitele mladé populace jde o typ internetové služby s velkým potenciálem.
Jeho hlavní výhodu představuje nabídka všech oblíbených funkcí ostatních sociálních sítí na jednom místě. Za téměř revoluční lze považovat možnost sdílení vlastního obsahu za peníze. Pokud tato síť i se svým promo-systémem upevní své tržní postavení, bude to představovat výraznou změnu v konceptu propagace na sociálních sítích.
Výhody:
+ Zbrusu nový, originální koncept sociální sítě.
+ Cílení na atraktivní uživatelský segment.
+ Možnost placeného obsahu.
Nevýhody:
- Absence reklamního systému.
Chcete lépe komunikovat se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí? Máte zájem o jejich správu?