Zajímavé sociální sítě, které možná neznáte (1. část)
Sociální sítě představují bezesporu jeden z vůdčích fenoménů počátku 21. století. Samotný pojem byl definován až po vzniku té největší a nejznámější – Facebooku. Pro významnou skupinu uživatelů je Zuckerbergův projekt synonymem onoho všeobecného pojmu. Řada uživatelů internetu našla také praktické využití pro systém krátkých zpráv – Twitter, profesní CV online – LinkedIn či projekt giganta mezi vyhledávači, nazvaný jednoduše Google+.
Tím ale výčet zdaleka nekončí. K dnešním dnům existuje na globální úrovni kolem 200 významných webů, charakterizujících se jako sociální sítě. Přestože nedosahují velikosti, jako výše jmenované, stojí některé z nich za pozornost.
Řada "alternativních" sítí je pro inzerenty zajímavá buď svoji velikostí, dosahem, cílením nebo trendy, na které leadeři virtuálního trhu nejsou schopni dostatečně flexibilně reagovat. Přečtěte si o některých z nich.
VKontakte
Když nepočítáme Facebook, tak Vkontakte představuje největší Evropskou sociální sít. Disponuje více než 200 milióny uživatelů. Její převážná část je tvořena obyvateli Ruska a okolních států, kde je dokonce oblíbenější než služba Marka Zuckerberga.
Denní návštěvnost se pohybuje na úrovni 50 miliónů uživatelů. Původně bylo VKontakte určeno především pro teenagery ale během sedmileté existence si jej oblíbily i starší generace. Hlavní předností je jednoduchost a uživatelská přívětivost.
Na sklonku roku 2013 spustilo Vkontakte reklamní burzu. Inzertní zadavatelé tak mohou za poplatek cílit své zprávy nebo příspěvky na požadovaný segment uživatelů. Tato možnost je zajímavá pro distributory na ruský trh. A nejen tam.
V roce 2011 patřila tato služba v České republice k elitě nejnavštěvovanějších serverů. Tempo růstu se během dvou let zpomalilo, nicméně stále tento východní Facebook disponuje aktivními profily desítek tisíc Čechů.
Výhody:
+ Jednodušší a uživatelsky příjemnější než Facebook.
+ Validní uživatelé (věk +25)
+ Orientace čistě na Euroasijský kontinent.
Nevýhody:
- Registrace vyžaduje telefonní číslo.
Instagram vzniknul jako aplikace pro Apple iOS platformu primárně určenou pro fotografování. Na pořízené snímky bylo možno použít různé filtry, které jim dodávaly unikátní vzhled. Instagram rovněž umožňoval upload a sdílení fotografií s jinými uživateli dané aplikace.
Díky unikátnímu vzhledu obrázků zaznamenala aplikace během krátké doby velké množství stažení. Tvůrci ji přizpůsobili systému Android a vynořila se řada konkurenčních produktů, kopírujících elementární funkce.
Trend pořizování vintage fotografií ale časem vyprchal a do popředí se dostal právě systém sdílení obrázků. Ten v současné době aktivně využívá 150 milionů uživatelů po celém světě. Tvůrci se v nynější fázi snaží rozšířit jeho funkce. Například o zasílání zpráv.
Pro zájemce o inzerci je ovšem důležitější, že během roku 2014 dojde k testování a implementaci reklamního systému do dané služby. Inzerenti tak budou mít možnost oslovit zajímavou a perspektivní paletu uživatelů.
Výhody:
+ Největší tématicky zaměřená síť.
+ Umožňuje vyšší generování obsahu vytvářeného uživateli (UGC).
+ Orientace na mladši uživatele s vysokou internetovou gramotností.
Nevýhody:
- Nemá implementovaný žádný systém statistického měření návštěvnosti a chování uživatelů.
Chcete lépe komunikovat se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí? Máte zájem o jejich správu?