Sledujeme nejnovější trendy v marketingu a baví nás o tom psát

21.12.2011

Průvodce změn na Facebook Stránkách

Před časem zaběhl Facebook na svých stránkách mnoho změn, které ovlivňují jak jejich vzhled, tak funkčnost. Řada z nich poskytuje administrátorům mnoho výhod a usnadňuje spravování, některé jsou však omezující nebo bezvýznamné. Pro bližší informace vám nabízíme přehled všech změn, které v poslední době na Facebook stránkách proběhly.

Používat Facebook jménem Stránky

Vítanou změnou je možnost komentovat/lajkovat jiné Facebook Stránky jménem vlastní Stránky, případněurčit jakým jménem chcete psát komentáře na vlastní stránce. Novinkou jsou také notifikace o nejnovějších příspěvcích a komentářích fanoušků Stránky. Zobrazeny jsou v přehledu Stránek, který se nachází v levém menu osobního profilu každého správce. FB možňuje nastavit jejich získávání přes e-mail.

Vzhled Facebook Stránky

Zásadní změnou, která je viditelná na první pohled, je změna vzhledu stránky. Její design nyní připomíná osobní profil. V horní části lze nalézt pět fotografií (obrázků), které byly na stránce v poslední době umístěny. Nevýhodou je jejich náhodný výběr při každém novém zobrazení stránky a tedy nemožnost jakéhokoliv mířeného nastavení pořadí. Jejich pozicena dobře viditelném místě však umožňuje administrátorovi upozornit na významné fotografie, případně důležité informace.

Likvidace Facebook Tabs (záložek)

Záložky v horní části stránky se přemístily do levého menu dostupného pod logem. Jejich nabídka se významně nezměnila, nová podoba však usnadňuje fanouškům jednodušší přístup. Možnost vytvořit záložku, která po Like stránky zobrazí rozdílný obsah, však přestala fungovat. Namísto toho se po kliknutí na Like dostanete přímo na Zeď. Nové menu nabízí kromě přemístěných záložek novou položku Skryté příspěvky vedoucí k zobrazení postů vložených fanoušky, které byly označeny jako spam.

Zrušení doporučení stránky přátelům

Mezi zcela nepříznivou změnu patří nemožnost doporučit stránku svým přátelům (Suggest to Friends). FB administrátorům se tato možnost sice nabízí, ale doporučení nejsou následně vůbec doručena. Získávání fanoušků je tak opravdu ztíženo. Bezplátnou variantou jak na stránku upozornit je nezměněné tlačítko Share/Sdílej nebo využití placené PPC reklamy.

Facebook poskytl svým administrátorům mnoho dalších méně či více významných změn, mezi které patří pro Facebook aplikace konec FBML a tím i možnosti využívat Static FBML aplikaci, filtr slov, nastavení anti-spamové ochrany, změna jména (pro stránky s méně jak 100 fanoušky), zmenšení  profilového obrázku z 200 x 600 na 180 x 540 bodů, zobrazení správců/vlastníků stránky,  možnost změny zařazení stránky.

21.12.2011 Jakub Hemerka 0

comments powered by Disqus