5 rad, jak zlepšit výkon PPC reklamy
Pokud provozujete e-shop či jinou komerční formu podnikání na internetu, určitě jste se již setkali s pojmem PPC. Jde o zkratku anglického výrazu Pay Per Click. Patří mezi etablované nástroje internetové reklamy. Nejznámější systém reprezentuje AdWords společnosti Google. V České republice je rovněž rozšířen Sklik od Seznamu. Článek nepopisuje základní funkce a možnosti PPC, ale předkládá několik tipů, jak efektivněji nakládat s reklamním rozpočtem.
1) Pečlivě si promyslete strukturu účtu
Soustava kampaní a jednotlivých reklamních sestav by měla mít jasnou a přehlednou strukturu. Důvody jsou prosté:
- Máte větší možnost prostřednictvím adekvátní skupiny klíčových slov a vhodně formovaných inzerátů přesněji zasáhnout požadovaný segment zákazníků.
- Analýza a vyhodnocení efektivity je daleko jednodušší a čitelnější.
- Snadněji objevíte a eliminujete duplicity či jiné faktory snižující výkon kampaně.
Pokud necháte svůj účet rozrůstat se nekontrolovaným a nesystematickým způsobem podle momentálních potřeb, výkon vašich kampaní začne klesat a vy nebudete ani tušit, kde je problém.
2) Používejte vylučující klíčová slova
Pokud ve svém e-shopu prodáváte například bezpečnostní zámky, tak nespoléhejte, že se internetový uživatel hledající informace o Valtickém zámku bude vaším reklamám obloukem vyhýbat.
Existuje velká míra pravděpodobnosti, že na váš inzerát klikne. Přirozeně nenalezne to, co v daný moment hledá a stránky bez konverze opustí. Doufat, že si tak alespoň váš e-shop zapamatuje a až bude opravdu něco potřebovat tak se do něj vrátí, není v době informačního přehlcení takřka vůbec reálné.
Snažte se proto co nejvíce eliminovat nerelevantní návštěvy, které vás stojí peníze.
3) Využívejte remarketing
V rámci PPC nástrojů lze remarketing stále považovat za Benjamínka. Jeho význam ale již teď překračuje hranice konvenčního pojetí inzerce v obsahové síti.
Zajímal se zákazník o určitou položku vašeho e-shopu, třeba notebook, ale nekoupil ji? Nenechte ho odejít ke konkurenci a připomeňte se mu prostřednictvím remarketingu.
Koupil si zmíněný notebook a vy víte, že se mu k ní bude hodit ještě stylová brašna? Nabídněte mu ji v reklamní síti.
Tento flexibilní nástroj napomáhá růstu vašeho byznysu – nabízí další, novou šanci být vidět.
4) Rozšiřte své reklamy
Zvyšte svoji šanci, že zákazník po vygenerování požadovaných výsledků hledání klikne právě na váš odkaz. Že vy budete ti, co upoutají jeho pozornost.
U obvyklé PPC reklamy nemáte příliš mnoho informačního prostoru. Vše musíte umístit do 95 znaků. Google AdWords ovšem nabízí tzv. rozšíření reklam o podstránky, produkty, sociální sítě, lokalitu a další. Lze je nastavit na úrovni celých kampaní nebo jednotlivých reklamních sestav.
Vaše inzerce bude ve výsledku vyhledávání podstatně výraznější, navíc doplněna o další relevantní informace.
5) Homepage není landing page
Když už se vám podaří přesně zacílit požadovaný segment zákazníků a oslovit jej vhodnou inzercí, nezahazujte veškerou předchozí snahu tím, že ho pošlete na obecnou nezacílenou homepage.
Pokud váš potenciální zákazník klikne na inzerát nabízející výhodné notebooky, směřujte ho na část e-shopu, kde si ihned může vybrat požadovaný model. Když prostřednictvím PPC propagujete speciální akční nabídku, naveďte zájemce přímo na ni.
Pokud optimálně nastavíte kampaně, vytvoříte atraktivní reklamy, bylo by škoda mást návštěvníka a mařit možný prodej tím, že mu předložíte irelevantní obsah webu.
Máte zájem o analýzu či správu PPC? Chcete vytvořit funkční kampaně?