6 základních kroků správy zbožových vyhledávačů
Interaktivní nákupní rádci Heureka.cz a Zbozi.cz jsou v České republice u spotřebitelů velmi oblíbenými službami. Často tvoří klíčový zdroj pro rozhodování o nákupu. Pokud je provozovatel e-shopu nevyužívá, výrazně snižuje jeho vyhledatelnost a tím i vlastní konkurenceschopnost. Celý proces zavedení internetového obchodu do těchto cenových porovnávačů lze shrnout do šesti kroků.
1) Tvorba Feedu
Prvním a nezbytným, krokem exportu e-shopu, je vytvorení tzv. feedu jak pro Heureku, tak pro Zboží. Feed může být charakterizován jako souhrn dat, který je v pravidelných intervalech posílán do zbožových vyhledávačů a aktualizuje tak informace o nabídce internetového obchodu.
2) Založení obchodů v systémech Heureka.cz a Zboží.cz
Založení obchodů znamená přesevším poslání vygenerovaného feedu k posouzení ke schválení do obou systémů. Pokud se části feedů neshodují s nabídkou e-shopu, nebo neobsahují všechny klíčové atributy, feed nebude schválen a bude nutné jej upravit.
3) Popis e-shopu
Pokud je feed schválen, je třeba jak v Heuréce, tak ve Zboží vyplnit všechny údaje týkající se internetového obchodu. Důraz je kladen na dodací a platební podmínky. Pokud jsou uvedeny zavádějící či nepravdivé informace, existuje riziko zablokování či vymazání e-shopu ze systému.
4) Heureka.cz – implementace služby "Ověřeno zákazníky"
Aby bylo možné kontrolovat pozice ve výpisu e-shopů Heureky u nákupní položky, je třeba mít aktivovanou službu "Ověřeno zákazníky". To obnáší úpravu kódu nákupního košíku – vložení unikátního klíče a získání stanoveného počtu objednávek.
Zároveň je nutné dobít kredit – převést finanční prostředky do Heuréky. Jakmile je dosaženo těchto podmínek, je aktivován aukční systém.
5) Zboží.cz – vytvoření kampaně
Služba Zboží.cz nevyžaduje podobné ověření, jako Heuréka. Je proto možné takřka ihned připravit kampaň. Na jejím základě je e-shop zobrazován pod produktovou položkou.
Klíčovou část představuje nastavení ceny za proklik, to lze realizovat na úrovni kategorií, cenových rozsahů nebo u každé položky zvlášť.
6) Optimalizace kampaní
Aby kampaň vykazovala maximální efektivitu, je třeba ji v pravidelných intervalech spravovat. Podle změn nabídek konkurence, statistických výsledků například Google Analytics, a požadovaných cílů je třeba upravovat aukční nabídky k dosažení maximální výše konverzí při minimálních nákladech.
Chcete vytvořit funkční marketingové kampaně pro Heureku a Zboží?