Sledujeme nejnovější trendy v marketingu a baví nás o tom psát

16.11.2012

8 zásadních chyb pro SEO eshopů - 2. díl

Pokračování prvního článku, jak být se svými produkty na dobrých pozicích v neplaceném vyhledávání. Jakých základních chyb se vyvarovat, pokud chcete zvyšovat návštěvnost cestou SEO úprav?

Úvod článku - 1. část

5) Nevhodná sémantika HTML

Stejně tak je důležitý informační obsah stránek, tak je třeba hledět na sémantiku HTML produktové stránky každého eshopu. Sémantika HTML pomáhá vyhledávačům i lidem lépe porozumět obsahu a odlišit různé části textu.

Například nadpis typu H1 má větší důležitost než nadpisy ostatní. Fráze, které jsou v nadpisech, mají větší důležitost. I popisy obrázků lze využít k optimalizaci. Tučný text více přitahuje oči návštěvníků a mírně zvýhodňuje fráze. A další.

Všechny tyto poznatky se hodí pro optimalizaci produktové stránky eshopu. V naprosté většině případů je cílem takové optimalizace dohledatelnost názvu produktu. Respektive také kombinací názvu produktu.

  • Panasonic Lumix dmc-fz48
  • Panasonic dmc-fz48
  • Panasonic fz48, atd.

Doporučení:

  • mít pouze jeden nadpis typu H1 a pak další nadpisy H2 a H3
  • nadpis H1 obsahuje název produktu
  • další nadpisy musí obsahovat v přirozené míře název produktu (například i s obměnou názvu)
  • název produktu musí být umístěn jako alt v obrázku produktu (i ostatní obrázky musí mít vyplněn alt, ale neduplicitně!)
  • v popisu produktu se musí název objevovat (i v obměnách)
  • provázání odkazy i s jinými částmi eshopu (s mírou, aby to neodvádělo pozornost návštěvníků)

6) Nevhodný tvar URL adres

Dalším kritériem SEO, které má vliv na pozice v neplaceném vyhledávání, je tvar URL adres, které internetová stránka zobrazuje.

Vzhled URL adres musí být přívětivý nejen pro vyhledávače, ale rovněž také pro návštěvníky webu. Obsah URL musí zahrnovat fráze, na které chcete daný list eshopu optimalizovat (název kategorie, název produktu...). 

Nejen vyhledávače tedy bez problémů identifikují již z URL adresy, "o čem obsah bude". Navíc při cílení PPC reklamy je možné použít relevantní zobrazenou adresu (případně část URL).

Doporučení:

  • používejte URL adresy obsahující zvolené klíčové fráze dané stránky
  • URL adresa by měla být co nejstručnější
  • URL produktů by nejlépe měly být ve tvaru www.vas-eshop.cz/produkt-XY (výhoda i při případném přemisťování produktu mezi kategoriemi)
  • URL by měla být nezávislá (to znamená, že by měla být i dodatečně editovatelná)
  • Pokud je konkrétní produkt umístěn ve více kategoriích eshopu, měl by být pouze pod jednou URL adresou
  • slova v URL adresách oddělujte pomlčkou - nebo případně podtržítkem _
  • eshop by měl mít soubor sitemap.xml

7) Duplicitní obsah napříč webem

Žádná duplicita není v dnešním světě vyhledávačů žádaná. Ovlivňuje dosahované pozice. V prvním článku jsme se podívali na duplicitu obsahu, pokud je přebrán z jiných stránek.

Další případ nastává, kdy se váš i unikátní text zobrazuje napříč celým webem (případně třeba napříč celou kategorií).

Příkladem duplicit napříč celým eshopem jsou velké společné patičky eshopu, stejné informace ve sloupcích, duplicitní obecné popisy práce s danými produkty, neoptimální stránkování přehledu produktů či komentářů pod produkty atd.

Doporučení:

  • velká obsáhlá patička se hodí na titulní stranu eshopu
  • společné obecné informace uveřejněné u všech produktů se snažte odlišit například vhodným automatickým vložením názvu produktu či příslušné kategorie
  • u stránkování v přehledu produktů používejte v headu webu
  • stejný přístup se dá použít i u stránkování komentářů u produktů
  • u stránek tvořené z velké části duplicitním obsahem můžete využít kanonizaci (například u formulářů pro odeslání poptávky na různé pobočky - obsah se liší jen názvem pobočky)

8) Chybějící tlačítka pro sociální sítě

Poměrně novým parametrem, který ovlivňuje pozice ve vyhledávání, je odkazování na váš obsah ze sociálních sítí. Má to logiku.

Co je doporučováno, pak by to mělo být dobré. Z hlediska SEO a tedy i z hlediska zvyšování návštěvnosti eshopu je výhodné mít umístěny tlačítka pro odkazování do sociálních sítí.

Je třeba se zamyslet nad tím, která tlačítka jsou vhodná pro váš eshop. Sociálních sítí je více (Facebook, Google+, Twitter,...) a ne všechny jsou vhodné pro byznys. Facebookovým tlačítkem "Líbí se mi" ale určitě nic nezkazíte, jelikož zde můžete očekávat největší odezvu. Tím spíš, že těmto FB tlačítkům můžete dát i svůj vzhled a obsah...

Doporučení:

  • umístěte tlačítka pro sociální sítě, Facebook je základ
  • zejména u produktů by neměl být sdílen obecný obrázek (např. logo firmy), ale konkrétní produkt

Lepší pozice jsou vyváženy dlouhodobou prací s obsahem i strukturou stránek. Pokud však nechcete být zcela závislí na placených PPC reklamách (Sklik, Adwords, Heureka, Zboží....), pak se vám tato investice vyplatí v dlouhodobém přísunu návštěvníků. Případně se na nás neváhejte obrátit.

Úvod článku - 1. část

16.11.2012 Ivo Kylián 0

comments powered by Disqus