Sledujeme nejnovější trendy v marketingu a baví nás o tom psát

4.10.2012

Jak vypnout vtíravé zobrazování určitých reklam Google?

Každý, kdo brouzdá po internetu, se dostává do situaci, kdy ho zahlcuje cíleně zaměřená reklama z obsahové sítě (tedy reklama vložená do různých webů mimo vyhledávače). To, že se člověk jednou za 5 let více porozhlédne na internetu po televizích, neznamená, že chce vidět nabídky televizorů všude a stále. Google ovšem má řešení, které umožní zbavit se těchto nechtěných "billboardů". Ukážeme vám jak na to.

GoogleNávod se vztahuje pouze na reklamy, které umísťuje systém Google AdSense. Google AdSense je bezplatná webová aplikace, který umožňuje majitelům internetových stránek vydělávat zobrazováním reklam. Tento způsob zobrazování obsahové PPC reklamy je na internetu v převaze (alternativy jsou např. PPC obsahové reklamy SKLIKu či Facebooku).

Služby Google AdSense využívá k zobrazování reklamy mnoho webů. Například jsou to zpravodajské weby, komunitní weby či blogy. Pokud chcete zobrazovat reklamy lépe odpovídají vašim zájmům či osobním charakteristikám, máte možnost si je upravit a Google je bude respektovat!

Principy personalizace reklam Google:

  • přiřazování PPC reklam na základě vyhledávacího dotazu
  • zobrazení reklamy dle polohy
  • zařazení do zájmových kategorií
  • zařazení do demografických kategorií
  • vyhledávací dotaz souvisí s jiným nedávno zadaným dotazem
  • dle webové historie (podívám se po nových televizích...jsou mi proto nabízeny televize)

Jak "vypnout" zobrazení reklam určitého cílení?

Google si asi nikdy v budoucnu neodpustí nějakou míru personalizace PPC reklamy. Avšak jsou možnosti, jak míru tohoto cílení snížit a nechat si zobrazovat zajímavější reklamy, než ty stávající.

Chcete-li zobrazovat reklamy, které více odpovídají vaší osobní charakteristice a zájmům, pak je možno upravit kategorie postupem, který uvedeme. Charakteristika i zájmy jsou založeny na internetových stránkách, které jste nedávno navštívili. Jsou propojeny se souborem cookie, který je uložen ve vašem internetovém prohlížeči. Ukládání lze zakázat. Pokud soubory cookie promažete, nastavení personalizace reklam se resetuje.

A co takhle PPC reklamu nevypínat, ale používat online propagaci k růstu vašich zisků? Zjistěte více!

Krok 1 - Vstup do Správce nastavení reklam od Google

Jak vstoupit do výběru nastavení je více možností:

  1. Vstup přes odkaz http://www.google.cz/settings/ads/preferences/?hl=cs
  2. Ve vyhledávání Google po kliknutí na grafické i v kroužku a vstup skrze odkaz

Správce nastavení reklam Google

Krok 2 - Výběr kategorií "obtěžujících" reklam

Správce reklam - výběrPo načtení stránky si vyberte, zda chcete Spravovat reklamu ve vyhledávání a nebo v celé obsahové síti. Pro ovlivnění zobrazování mimo weby Google vyberte možnost Reklamy na webu. Bude se to tedy vztahovat na zobrazení bannerů na webech informačních, zpravodajských i dalších.

Zde můžete poté vidět, do kterých kategorií zájmových nebo demokrafických jste zařazeni. To dává příležitost se z některých kategorií zrušit. A nebo i případně si některé kategorie doplnit.

Výběr kategorií reklam Google

Krok 3 - Úplné odhlášení se z personalizace reklam

Google dává možnost se i marketingově úplně zbavit cílení reklamy dle zájmů či demografických údajů.

Správce reklam Google - odhlášení se

 

Máte zájem o analýzu či správu PPC kampaní? Chcete vytvořit funkční PPC kampaně?

4.10.2012 Ivo Kylián 0

comments powered by Disqus