Sledujeme nejnovější trendy v marketingu a baví nás o tom psát

16.8.2012

20 způsobů jak získat zpětné odkazy na vaše stránky

Podstatnou částí optimalizace pro vyhledávače (SEO) je získávání zpětných odkazů. Jelikož se moderní vyhledávače snaží poskytovat uživatelům ty nejrelevantnější výsledky, vychází z myšlenky, že to co je kvalitně doporučováno, je dobré. Jak získávat zpětné odkazy efektivně tradičními metodami? A přitom tak, aby je dnešní vyhledávače ocenily a nehrozila vám nějaká penalizace?

Získávání zpětných odkazů pro SEO není jednoduchá záležitost a hlavně je to činnost, která je dlouhodobá.

Aktualizace 21.2. 2014 - níže uvedené postupy mají stále platnost, avšak je třeba využívat tyto postupy s myšlenkou na přirozený odkazový profil.

Google logo Seznam logo

Zpětné odkazy přináší užitek, avšak v některých případech mohou zapříčinit ztrátu pozic ve vyhledávání. Případně v krajních případech i úplné vyřazení webu z výsledků. Když se nechcete stát součástí postihu, je nutné při vytváření zpětných odkazů myslet na to, že to, co by se jistě nelíbilo lidem, nebude se líbit ani vyhledávačům Google či Seznam...

Ideální varianta je, když je obsah webu natolik zajímavý, že návštěvníci na něj sami zpětně odkazují a přirozeným způsobem budují síť kvalitních a relevantních zpětných odkazů.

Tradiční techniky získávání zpětných odkazů

1) Registrace do hodnotných katalogů internetových stránek - je to tradiční technika, jak získat nejen zpětný odkaz, ale také i návštěvnost. Kam má smysl firmu s odkazem na stránku registrovat? Jsou to určitě Firmy.cz. Pak třeba EDB.cz, najisto.centrum.cz nebo třeba topkontakt.idnes.cz. Je třeba také zvážit, zda si nepřiplatit za přednostní zápis. Získáte tak lepší pozici pro odkaz i možnou vyšší návštěvnost.

2) Zařazení do kvalitních katalogů na tematických stránkách - pokud se zabýváte obchodem s určitým sortimentem, jistě existují i stránky či portály, které jsou "určitou mírou nezávislé" a obsahují možnost vložení firmy (s odkazem) do tématického katalogu.

3) Komentujte blogy - když procházíte blogy a stránky s komentáři a máte k tomu co říct, nebojte se zanechat komentář spolu s odkazem. I když jsou to většinou odkazy "no follow", uděluje to určitou výhodu. Chce to ale dělat rozumně, aby jste nebyli bráni za spammery.

4) Navštěvujte tematická fora a komentujte - další možnost jak získat odkazy (většinou také no follow). Opět získáte výhodu pro SEO a možná i zajímavou, ale většinou krátkodobou návštěvnost.

5) Zařazení zpětného odkazu do profilu - jakmile jste součástí nějaké komunity na internetu, většinou máte vytvořen profil. Ten je možný zobrazit proklikem a nebo se v některých případech zobrazuje pod každým Vaším komentářem. Další zpětné odkazy.

6) Vytváření PR článků - vyvarujte se ale umísťování článků s odkazy do "farem PR článků". Zisk tohoto řešení je malý. Pokud jste zajímavá firma, tak stačí uveřejňování PR článků pouze na vašich stránkách a jiné webové stránky tento obsah i s odkazy přebírají. Pokud takovou firmou nejste, můžete se pokusit umístit tyto články do tematicky podobně zaměřených portálů. Ovšem tady v naprosté většině případů chtějí platbu.

Microsite7) Vytvářejte microsites - jinými slovy vytvářejte malé stránky na unikátních doménách, které jsou úžeji zaměřeny na určitou část vaší činnosti. Ať už obchodní, tak třeba komunikační. Získáte tak více zpětných odkazů na vaši hlavní stránku a navíc můžete generovat organickou SEO návštěvnost přes fráze, které byste si na svou hlavní stránku nechtěli dát...například překlepy, časté pravopisné chyby a další.

8) Kontaktujte webmastery jiných stránek - pokud si myslíte, že obsah vašich stránek je zajímavý, nebojte se jej nabídnout k uveřejnění i se zpětným odkazem.

9) Pracujte jako hostující autor blogů - pokud umíte psát zajímavě, můžete se pokusit stát se hostujícím autorem různých blogů a portálů. To může umožnit vložit do autorských článků i nějaký ten zpětný odkaz na vaši stránku.

Del.icio.us10) Odkazujte na linkujících stránkách - umísťováním odkazů získáte také možné pravidelné návštěvníky vašich stránek. Ale čistě komerční sdělení zde většinou moc úspěchu nemají. Možností je využít Linkuj.cz, linkuj.libimseti.cz, Jagg.cz, Vybrali.sme.sk, Mojelinky.sk, Google Bookmarks, Del.icio.us a další.

11) Zakoupení nepoužívané stránky - pokud je nějaká stránka "mrtvá" a přitom se zajímavým potenciálem, využijte tuto stránku nejen k doplnění potřebného obsahu, ale taky k podpoře vašich hlavních stránek formou zpětných odkazů. Případně navázání na vaše microsites.

12) Vytvořte zajímavý volně dostupný ebook -  pokud uživatelům internetu nabídnete něco zajímavého, co se jim hodí a o čem má smysl mluvit, je to cesta jak získat zpětné odkazy. Uživatelé mohou odkazovat na tento obsah a získáte tak i návštěvnost.

13) Vytvořte zajímavý volně dostupný software - podobný případ s předchozím bodem.

Youtube14) Využívejte Youtube kanály - protože je youtube velmi populární, vytvořením vašeho vlastního Youtube kanálu se zajímavým obsahem můžete získat návštěvnost i zpětné odkazy.

15) Uveřejněte vlastní informativní studie - uveřejněním na vašich stránkách získáte nejen možné zpětné odkazy, ale také vám to jistě zvýší celkovou reputaci stránky.

Facebook, Google+16) Tlačítka sociálních sítí - doplňte si tlačítka pro sdílení v sociálních sítích Facebook, Google+ či případně Twitter. Odkazy ze sociálních sítí mají poměrně značný vliv na hodnocení celé odkazované stránky. 

17) RSS feedy - pokud máte na stránkách obsah, který si myslíte, že je zajímavý, pak se nabízí možnost vytvoření RSS výstupu a umístění tohoto výstupu do portálů, které s RSS výstupy pracují. Získáte nejen zpětné odkazy, ale také získáte i návštěvnost.

TYNT18) Přidejte si TYNT kódy - přidání TYNT kódů do vaší stránky umožní automatické vkládání zpětného odkazu na URL adresu, odkud byl text z vašich stránek okopírován. Ať již byl vložen kdekoliv.

19) Vytváření užitečných newsletterů - pokud vaše emailové newslettery obsahují užitečné informace, umožněte příjemcům newsletter i sdílet. Získáte tak další zpětné odkazy. 

20) Rozběhněte affiliate program - je to systém, kdy finančně motivujete, aby byly vytvářeny zpětné odkazy na vaše stránky. Mimo to si od toho můžete slibovat samozřejmě i zvýšení návštěvnosti. Doporučení je ovšem označení no follow, jelikož není jisté, odkud na vás bude odkazováno.

Zpětné odkazy jsou součástí off-page SEO. Přináší posuny v pozicích, ale v některých případech mohou zapříčinit pokles pozic ve vyhledávání (penalizace webu) či úplné vyřazení webu z indexu Google nebo Seznamu.

Pokud se nechcete stát obětí penalizace stránek, myslet na to, že to, co by se nelíbilo lidem, tak se nebude líbit ani vyhledávačům.

Máte zájem o analýzu a zvýšení počtu zpětných odkazů na váš web nebo komplexní SEO? Pak nás neváhejte kontaktovat!

16.8.2012 Ivo Kylián 0

comments powered by Disqus