Sledujeme nejnovější trendy v marketingu a baví nás o tom psát

24.3.2014

Případová studie iPneu.cz: organická návštěvnost navýšena o 90 %

Pro e-shopy specializující se na prodej pneumatik a disků je nejdůležitější sezónní prodej. Zimní sezóna začíná pravidelně v září. Letní sezóna startuje v jarních měsících. Po roce a půl spolupráce s obchodem www.ipneu.cz se nám podařilo navýšit návštěvnost z organického (tedy neplaceného) vyhledávání o více než 90 %.

O internetovém obchodu iPneu.cz

ipneu.czInternetový obchod www.ipneu.cz je online prodejní kanál pneumatik, hliníkových a plechových disků. Provozovatelem je společnost Contitrade services s.r.o.

Za dobu existence se stal e-shop v České republice významným prodejcem. Těží zejména z široké nabídky produktů. Většina zboží je skladem a tedy plně uspokojuje přání českých zákazníků na rychlost dodání.

Cíle klienta:

  1. Zvýšení počtu návštěvníků, kteří vstupují na web z neplaceného vyhledávání (Seznam, Google).
  2. Zvýšení poměru organické neplacené návštěvnosti k ostatním kanálům návštěvnosti (přímé, odkazy, PPC).
  3. Zlepšení uživatelské použitelnosti webu a zvednutí konverzních schopností e-shopu.

Vývoj spolupráce v SEO

Na počátku spolupráce v červnu 2012 byla komplexní analýza, která ukázala slabá místa pro efektivní optimalizaci. Byly vytýčeny priority s ohledem na technickou i obsahovou stránku.

Byl vytvořen seznam technických úprav pro SEO, které bylo nutné z pohledu developera e-shopu (IT Logica) řešit. Všechny tyto základní úkony byly provedeny již na počátku SEO správy. Postupně byly zapracovány další dílčí úpravy a rozšíření (parametrizace, kanonizace atd.). Důležitou činností bylo navržení a realizace úprav, které by pomohly navýšení rychlosti načítání e-shopu a zejména zvýšení stability při propojení s externími sklady.

Rovněž byl a je e-shop optimalizován nejen z hlediska obsahu, ale rovněž z pohledu použitelnosti. Tomu pomáhá i využití A/B testování a heatmap.

Z pohledu prodejů je nejzajímavějším obdobím zimní sezóna. Tedy čas, kdy motoristé nakupují zimní pneumatiky. Se zákonnou povinností mít na voze zimní obutí poptávka narostla. Vrcholem byl podzim roku 2011.

Naše správa počala až v roce následujícím. Podle nástroje Google Trends mělo poté vyhledávání obecných frází meziročně klesající tendenci. To korensponduje s předpokládaným vývojem.

Trendy ve vyhledávání pneu

Výsledky spolupráce

Pro vyhodnocení spolupráce ve službě SEO tedy vybíráme období září 2012 - březen 2013 a srovnáváme se zářím 2013 - březnem 2014.

Organická návštěvnost - vývoj

Již počátek SEO správy od IT Logica pomohl nastartovat růst organické návštěvnosti z vyhledávačů. Při klesajících trendech v hledání pneu se podařilo zvýšit ve sledovaných obdobích meziročně organickou návštěvnost o 90 %. Relevantnost těchto návštěv napovídají další uvedené metriky.

Zvýšil se rovněž poměr neplacené (organické) návštěvnosti z vyhledávačů k ostatním médiím (kanálům). Procentuelně se navýšil o 13 %.

Návštěvnost 2012-2013

Návštěvnost 2013-2014

Meziroční návštěvnost z neplaceného vyhledávání vzrostla za dobu spolupráce iPneu.cz a IT Logica o 90 %. Současně se zvýšil podíl této organické návštěvnosti k té celkové.

 

24.3.2014 Ivo Kylián 0

comments powered by Disqus